Tapio Karvonen
opetusneuvos, rehtori eläk.
Olen eläkkeellä oleva lukion rehtori. Asun perheeni kanssa Myllykoskella. Perheeseeni kuuluu puoliso ja lukiossa oleva nuori, sekä kaksi oman perheensä omaavaa nuorta aikuista. Koulutukseltani olen matematiikan, fysiikan ja kemian lehtori, FM. Olen toiminut yläkoulussa opettajana ja rehtorina, ja vuodesta 2003 alkaen aina vuoteen 2019 saakka lukion rehtorina (Kouvolan yhteiskoulun lukio, Kouvolan Yhteislyseo). Koko työurani olen tehnyt Kouvolassa. Harrastukseni ovat lenkkeily, perheen kanssa matkustaminen ja politiikka. Politiikassa olen ollut mukana 2004 alkaen valtuutettuna Anjalankoskella. Vuodesta 2009 alkaen olen ollut Kouvolassa yhdistetyn kunnan ensimmäisellä kaudella varavaltuutettuna ja valtuutettuna vuodesta 2013 alkaen. Olen toiminut vuodesta 2017 alkaen Aluksi Carean ja 2019 alkaen Kymsoten valtuuston 1. varapuheenjohtajana, ja toimin tässä tehtävässä edelleen. Olen toiminut myös Kymen Pelastuslaitoksessa, joten koko tulevan aluevaltuuston tehtäväalue on minulle tuttu. Toimin tämä valtuustokauden myös Kouvolan kaupunginhallituksessa. Lisäksi olen Kymenlaakson Opiston johtokunnassa puheenjohtajana.