Maria Lammi
Kouvolan lukiokoulutuksen vastaava rehtori, FM
Olen 48-vuotias kouvolalainen äiti ja rehtori. Toimin ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettuna Kouvolassa. Olen kaupunginhallituksen varajäsen, teknisen lautakunnan jäsen ja teknisen lautakunnan lupajaoston sekä maakuntavaltuuston varajäsen. Lisäksi toimin Kouvolan Veden ja Kymenlaakson opiston kannatusyhdistyksen hallituksen jäsenenä sekä Kouvolan Kokoomusnaiset ry:n puheenjohtajana. Työskentelen nuorten aikuisten parissa toisen asteen koulutuksessa Kouvolan lukiokoulutuksen vastaavana sekä Kouvolan iltalukion rehtorina. Olen ehdolla Aluevaaleissa, sillä haluan olla päättämässä Kaakonkulman kansalaisten hyvinvointiin liittyvistä asioista. Päätöksenteko tarvitsee yhteistyön ilmapiiriä ollakseen kestävää, sekä rohkeutta ollakseen tässä ajassa. Sen on perustuttava vastuullisuuteen sekä avoimeen viestintään ja keskusteluun yli maakunta- ja puoluerajojen. Kymenlaakso tarvitsee hyvinvointialueelleen sote-osaajien lisäksi myös talous- ja sivistysosaajia, jotta voidaan turvata elinvoimainen Kaakonkulma myös lapsillemme. Nuorten on koettava Kymenlaakso houkuttelevana paikkana elää, yrittää ja kasvattaa lapset. Hoitoon on päästävä nopeasti ja omasta terveydenhoidosta voitava päättää ilman turhia välikäsiä. Terveydenhoitokustannukset on saatava kuriin inhimillistä otetta unohtamatta.