Anne Hasu
Toimistotyöntekijä
Olen 59-vuotias Kouvolassa syntynyt ja elämäni täällä viettänyt. Kouluni käynyt ja työurani täällä tehnyt. Olen Kouvolan kaupunginvaltuutettu. Minulla on paljon luottamustehtäviä kotikaupungissani. Olen luotettava ja asioihin perehtyvä. Talous ja johtaminen ovat minulle tärkeitä asioita. Turvallisuudentunne täytyy säilyä kuntalaisille hyvinvointialueella. Aluevaaleissa kyse on kansantaloudesta, terveydestä ja turvallisuudesta. Paljon asioita , jotka tulisi saada toimiviksi ja turvata hyvinvointialueella. Annetaan ihmisille mahdollisuus vaikuttaa palveluihin mm. palveluseteleiden käyttöä laajentamalla ja yksityisen sairaanhoidon Kela-korvausta kehittämällä.Toimintakykyä parantavia palveluita tulisi voida hankkia helpommin ja tuetusti omaan kotiin. Sosiaali-, terveyspalveluiden käyttäjillä on oltava tulevaisuudessa nykyistä enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa palveluihin valinnanvapauden keinoin, paras lopputulos saavutetaan hyvinvointialueen, yritysten ja järjestöjen yhteistyöllä. Palvelut tulee tuottaa laadukkaasti, mutta samalla kustannustehokkaasti. Olen huolestunut taloudesta, johtamisesta, palveluiden saatavuudesta, kotihoidon tasosta, työntekijöiden jaksamisesta, kiinteistöjen määrästä ja laadusta sekä rahojen riittävyydestä. Uuden aluevaltuuston työ ei tule olemaan helppo.